Bied medewerkers de mogelijkheid om hun persoonlijke verhalen en successen te delen. Dit stimuleert een open bedrijfscultuur en diepere connectie tussen medewerkers.
Hoe heeft die ene collega bijvoorbeeld een belangrijk project gemanaged? Of wat kunnen we leren van die ene medewerker die een tijdje thuis zat met een burn-out?
Het is natuurlijk afhankelijk van je organisatiecultuur, maar het delen van emotionele verhalen van medewerkers draagt bij aan het creëren van een meer inclusieve en respectvolle werkomgeving. Medewerkers voelen zich gewaardeerd en gehoord. Dat versterkt de samenwerking en een gevoel van samenhorigheid.
Belangrijke thema's hebben ook invloed op je medewerkers. Zijn er maatschappelijk gevoelige thema's gaande zoals genderneutraliteit of institutioneel racisme?
Als organisatie wil je laten zien dat je maatschappelijk betrokken bent. Hiervoor is interne communicatie nodig dat een brede context schetst en nuance biedt.
Een podcast bied je medewerkers een plek om met elkaar in gesprek te gaan. Dit medium is een stuk persoonlijker dan een persbericht of een geregisseerde video. Dat komt door de 1 op 1 setting met jou en de luisteraar. De inhoud komt minder hard over. De focus gaat naar de inhoud, en minder naar het beeld.
Gemiddeld luistert iemand tussen de 30 en 50 minuten naar een podcast. Zet dat maar eens af tegen een stuk tekst wat ongeveer 1 minuut leestijd heeft.
Komt je organisatie negatief in het nieuws? Krijg je te maken met een calamiteit of grote crisis?
In dit geval wil je snel reageren en je medewerkers op de hoogte stellen van de situatie. Dat voorkomt veel onrust en pijnlijke momenten als ze informatie over hun eigen organisatie uit de pers moeten lezen.
Een zorgeloze podcast ervaring